7 Temmuz 2013 Pazar

ÇANAKKALE GEZİSİ - ŞEHİTLİK ABİDE

Bir önceki yazımızda yarım günde Truva antik kentini gezip bitirmiştik. Geri kalan yarım günümüzde de Şehitlik'in bir kısmını ziyaret edebiliriz diye düşündük. Otelimizin karşısından vapura atlayıp Gelibolu'ya geçtik.
Çanakkale'den Şehitlik için yarım günlük tur düzenlenmiyor. Bu nedenle kendi imkanlarımızla gitmeye karar verdik. Gelibolu'da vapurdan indiğimizde önünde Şehitlik turu yazan minibüsler gördük. bu minibüsler normalde sizi şehitlik abidesine vs. götürüp bırakıyor, belirli bir serbest süreden tekrar alıp vapur iskelesine getiriyor. Fakat biz gittiğimizde saat 17:00 civarıydı ve tura katılacak kimse kalmamıştı. Bu nedenle konuya oldukça hakim şöför Yılmaz abimizin rehberliğinde bir tura başladık. Yarım günde tamamlanabilecek olan ve daha yakın olan Seddülbahir yönünü tercih ettik.
Kişiye özel turumuzla önce yolumuzun üzerindeki Türk siperlerini ziyaret ettik. Gerçekten Gelibolu'ya adım attığınız andan itibaren milli mücadele ruhunu iliklerinize kadar hissediyorsunuz.
Siperleri ziyaret edip çevrede bir süre turladıktan sonra abide için yeniden yola koyulduk. Yaklaşık 20 dakikalık bir yolculuktan sonra Şehitlik'e ve abideye ulaştık.Şehitlik normaldir ki her daim kalabalık.
O kadar çok şehit vermişiz ki burada, şehitlerimizin ismini teker teker yazmak mümkün değil. Bu nedenle her mezar taşında yirmişer isim yazılı. 41 m yüksekliğindeki abide 253 bin şehidimizin anısına tüm görkemiyle yükseliyor Morto koyunda...
Bir süre Şehitlik'te zaman geçirdikten sonra havanın da kararmaya başlaması nedeniyle dönüş yoluna geçtik. Bir gün sonra da tam günlük bir tura yarım gün katılıp Conk Bayırı, Biga köyü ve Anafartalar'ı ziyaret ettik. Onlar da bir sonraki yazıda...