22 Temmuz 2014 Salı

BARCELONA - CASA BATLLO

Casa Batllo yazısına başlamadan önce size bir itirafım var. Yaşlılıktan mı üstünden 2 aya yakın süre geçtiğinden mi yoksa sıcaktan mıdır bilmem Barcelona'da hangi gün nereyi gezdik ve sırasını hatırlayamıyorum. Bu nedenle sırasız anlatmaya karar verdim :) Bu yazıda da bana göre, Casa Mila'nın kardeşi Casa Batllo'yu anlatacağım. Şu binayı bulacağız diye yaklaşık 2 saat boyunca kayıp şekilde ortalıkta gezindik biz. Çünkü İspanyollar ingilizce bilip anlayıp konuşmuyorlar. Yanlış duymadınız şaka gibi değil mi? Adamı durdurup ingilizce Casa Batllo nerede diye soruyorsunuz gayet güzel anlıyor soruyu ve İspanyolca cevap veriyor. İspanyolca cevap vermesinden de öte sizin kesinlikle ispanyolca bildiğinizi düşünüyor. Sanıyorum dünyada en konuşulan 3. dil olmasıyla alakalı. Siz daha bir dakika ben ispanyolca bilmiyorum diyemeden yolu çok güzel tarif ettiğini düşünüp yürümeye başlıyorlar bile. Siz de bizim gibi 2 saat aranıyorsunuz işte :)
Casa Batllo da Gaudinin bir eseri. 1877 yılında inşa edilip 1905-1907 yılları arasında yeniden tasarlanmış. Aslında bina orta sınıf bir aile için yapılmış ama Gaudi bu yapıyı da etkileyici bir hale sokmayı başarmış. Casa Mila'da olduğu gibi Gaudi bu yapıda da düz çizgilerden kaçınmış. Bir önceki yazıda boşuna demedim bu adamın bir derdi var diye :)
Gaudi binanın dış cephesi kadar iç yüzünde de çok başarılı olmuş. İçeride tahta kapılar ve cam işlemeli pencereler var bolca. Apartman boşluğu dediğimiz boşluk, avlu bile izlemeye değer.
Evin içi -dışı zaten müthiş ve hayranlık uyandırıcı ama çatıya çıkınca bir kez daha hayran oluyorsunuz yapıya. Çatı kenarları pullu bir görünüm oluşturacak şekilde kıvrımlı tasarlanmış ve bir ejderha nasıl olur derseniz tam da bunu tarif ederim.
Biz şahsen Casa Mila'dan daha çok beğendik burayı. Herkes bizimle aynı fikirde olacak ki kapıdaki bilet sırası görülmeye değerdi :) Eğer siz de bizim gibi sıra beklemekten hoşlanmıyorsanız online bilet alabilirsiniz Casa Batllo'nun sitesine girip. 
Bina her gün sabah 09:00 ile akşam 20:00 saatleri arasında ziyarete açık. Giriş ücreti ise 21 Euro. İçeride aynı zamanda binayla ilgili animasyon canlandırma film gösterimi var. Aslında tümünü çekmiştim filmin ama yanlışlıkla sildim :( Şimdilik bu kadarıyla yetinin gerisini gidince kendiniz izlersiniz artık :)
Casa Batllo'da bu kadar. Sırada Barcelona deyince ilk akla gelen şey olan Sagrada Familia var. Merak edenleri yarın yine aynı saatte bloga beklerim :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız benim için çok değerli. Yorumlarınız için teşekkürler...